maandag 8 oktober 2012

Oktoberfest!

Afgelopen week heb ik in München doorgebracht, samen met Sebas, zijn zus uit Atlanta, haar man en twee kids, de lieve Anna (3 jaar) en Dylan (3 maanden). Ze zijn komen overvliegen voor een paar weken Duitsland, met eerst natuurlijk Oktoberfest en momenteel een paar dagen in Berlijn. We hebben een vol huis! Het is heerlijk zoveel tijd door te brengen met mijn nichtje en neefje, en we kunnen zo een beetje proefdraaien voor 'the real deal'.... :-) Mmm wellicht wachten we nog een paar jaar.

München was fantastisch. We hadden onwijs geluk met het weer, een late Indian Summer met blauwe luchten, stralende zon en uiteraard heel, heel, heel veel bier. Oktoberfest! Ik was er twee jaar geleden al even bij geweest, maar ditmaal hebben we het echt kunnen meebeleven. Door mijn jarenlange training in het Brabantse carnaval heb ik goed mijn mannetje kunnen staan, en na 1,3 Maß in de Biergarten van de Ochsenbraterei op de Wiesn zijn we de daadwerkelijke biertent binnengeglipt en stonden binnen 2 minuten boven op de banken te springen en te hossen. En het mooie is dat blijkt dat al diezelfde carnavals hits hier in Duitsland ook gewoon bestaan, alleen met Duitse teksten! Alleen de ven direct naast me merkte dat ik de G's en SCH's nét iets anders uit sprak dan de rest van de bierhal, maar dat bracht alleen maar wat extra schwung aan de tafel.

En dan hier een kijkje in mijn afgelopen week:

Katharina en Aaron (zus van Sebas en haar Amerikaanse man)

Geen Dirndl voor mij helaas, maar wel een lederrock!
Bierje?

Mijn 2 kleine schatjes in de armen
Een boottochtje op de Starnberger See onder München, met de Alpen op de achtergrond

De kleine Dylan was in slaap gevallen in de armen van Sebas

En daarna weer klaar wakker! Wat een snoepje!

Dagtripje naar Nürnberg, waar Sebas gestudeerd heeft. Hier het uitzicht van de beroemde burcht

En de burcht vanaf de buitenkant, met mooie herfstkleuren


Geen opmerkingen:

Een reactie posten