woensdag 10 november 2010

Zalando, schoonouders en tanzen

Je hebt soms van die weken dat alles onwijs snel gaat. Afgelopen week zat ik woensdag in college (vak Elementary Data Analysis, en dat 'Elementary' is vrij relatief...) toen de Country Manager Netherlands van Zalando me belde. Zalando is een online shop voor schoenen en kleding in Duitsland, die nogal groot aan het worden is. Onlangs hebben ze ook de Nederlandse website gelanceerd en hier in Berlijn een Nederlands team opricht voor de NL markt. Hebben jullie toevallig de fantastisch nagesychroniseerde reclame al voorbij zien komen?



Anyways, ik wist toevallig dat ze net de Nederlandse markt zijn opgegaan en heb op de bonnefooi een mailtje gestuurd naar de CEO (een gastje van 26) met de vraag of ze een hardwerkende Nederlandse meid met internetervaring kunnen gebruiken. Ik mocht gelijk op gesprek komen, en ben na een weekje onderhandelen op de Customer Care afdeling voor NL teruggekomen. Samen met 4 andere (Nederlandse!) meiden proberen we de dagelijkse instroom van ongeveer 100 emailtjes te beantwoorden. Van vragen als "waar is mijn pakje?" tot "wanneer krijg ik %^&*% mijn geld terug?!!", afgewisseld met directe telefoontjes waar het callcenter geen raad mee wist. Tot nu toe bevalt het prima, ik kan mijn tijd flexibel indelen en de tijd vliegt werkelijk voorbij want er is altijd iets te doen. Extra bonus is ook de mooie korting die we krijgen. Voor vrienden en familie kan ik ook 20% krijgen, dus let me know als je wat wilt bestellen!!

Verder zijn afgelopen weekend de ouders van Sebastian op bezoek geweest. Ze waren in Duitsland om de grootouders van Sebas naar Belize te verplaatsen, een onwijs project met een hoop geregel (auto op het schip naar Belize, huis leeghalen en in de verkoop doen, verzekering opzeggen/overzetten en geldzaken regelen). Toch vonden ze tussendoor nog tijd om een paar dagen bij ons langs te komen, en het was erg gezellig! Heb nu ook de stiefzus van Sebastian ontmoet, en met zijn allen zijn we in Berlijn op stap gegaan (Kreuzberg, Alexanderplatz, Brandenburger Tor, Mauerpark). Zaterdagavond hebben we natuurlijk thuis doorgebracht, want het was weer tijd voor mijn favoriete show Wetten das...? ! Drie uur puur plezier, inclusief verse Margharita's met tequila uit Mexico (altijd fijn, connecties in Midden-Amerika).

School gaat ondertussen prima. Heb volgende week een presentatie in het vak Political Mobilization and Campaigns in the European Union samen met Joanna, een klasgenootje uit Polen. Ik weet ook eindelijk een beetje de weg op de campus, heb de beste Mensa ontdekt, de beste plek om te printen en de beste tafel naast het stopcontact voor mijn laptop. Ben ook begonnen met een cursus Ierse Dans op dinsdagavond, wat sehr viel spaß macht! Denk: Lord of the Dance, Riverdance. Misschien een beetje dorky, maar leuk is het wel!

Zien jullie me al staan over een paar jaar? >

Geen opmerkingen:

Een reactie posten