donderdag 2 juni 2011

Zomer

Lekker, het is zomer. Naar de uni fietsen met de zon op mijn gezicht, een frisse bries in mijn haar en slippers aan mijn voeten. Plak benen op de stoelen in college, liefst zo dicht mogelijk bij het raam voor wat frisse lucht. Tussenuren op het gras voor de universiteit, met slappe koffie uit de automaat en een zelfgemaakte salade van thuis. Artikelen lezen op mijn balkon, met de benen omhoog en een biertje dat roept in de koelkast.

Hoe ver weg kan de winter zijn?

Ondertussen kabbelt het semester verder en komen de tentamens in zicht. En dat terwijl ik nog niet een al mijn punten van het vorige semester binnen heb! Tot nu toe nog niets teruggekregen onder de 2 (gut), dus dat gaat goed. Onze 'klas' begint elkaar nu ook echt goed te leren kennen. Buiten de college's om zijn er veel activiteiten, barbecues, stapavonden, huisfeesten en park-hang-middagen.

Toch heb ik ook veel zin om volgend weekend weer even in Nederland te zijn. Helaas moet ik daarvoor weer eerst 7 uur in de trein zitten, maar aan het eind wacht mij dan een fijn Nederlands treinstation met een AH to-go en Nederlandse teksten op de borden. Hoewel ik ondertussen zo aan het Duits gewend ben dat het niet meer 'buitenlands' is, blijft het toch een andere taal. Ik spreek, buiten mijn dagjes Zalando, geen Nederlands hier. Ik heb Latin Jazzdance in het Duits, colleges in het Engels, en lees momenteel een boek in het Spaans. Beetje verwarrend af en toe.

Dit weekend ga ik er weer met mijn nieuw fiets op uit, richting Potsdam en het merengebied daarachter. Hopelijk houd het warme weer aan en kunnen we tussendoor lekker het water in springen.

Een fijn zomers weekend gewenst iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten