maandag 10 oktober 2011

Wieder zurück in Berlin

Ik ben dit weekend weer thuis gekomen uit Nederland. Het was een heerlijk weekje, ik heb leuke dingen gedaan en vond het super fijn om iedereen weer te zien. Ik ben hier gelijk maar gaan stappen, niet bij Yaam, maar een super gave "Balkan Beats" party in Kreuzberg. Balkan is hier mega populair, beetje zigeuner-achtige muziek met de raarste remixes. Wel errug goed dansbaar!

Sebas is ondertussen al ver gevorderd met zijn meesterstuk, het ziet er fantastisch uit. Ik zal de volgende keer wat foto's posten. Op 5 november studeert hij af als Meister Tischler, klaar met school (wat hem betreft voorgoed). Ik sta op het punt te beginnen met het 3e semester van mijn master, het verdiepingssemester. Ik ga er lekker een jaar over doen, want een deel van de vakken ga ik in Zweden doen. Daar heb ik uitgezocht: Global Sociology, Sociology of Culture, Qualitative methods for the Social Sciences en... Webdesign! Ik wou toch ook wel iets hips doen in het überhippe Zweden. Nog 3 en een halve maand en dan zit ik in het vliegtuig naar het hoge, hoge noorden.

De zomer heeft het ondertussen ook opgegeven en het is hier gelijk 10 graden kouder geworden. Helaas zijn de mannen voor mijn balkon er nog steeds (er staat al 2 maanden een enorme steiger voor ons huis, met daarop een hoop Turken die langzaam verven goed onder de knie hebben) en is het daardoor nog net iets donkerder binnen. Ik weet niet of ik al weer klaar ben voor de Berlijns winter, maar ik denk niet dat hem dat iets uitmaakt.

Vandaag ga ik nog even vrolijk bureaucratisch worstelen op de universiteit (ik heb een overzicht van mijn punten tot nu toe nodig voor Zweden, dit blijkt echter de Heilige Graal te zijn, oftewel niet te verkrijgen), dan naar het Ethnologisch museum en vervolgens weer capoeira, jee! Grappig, de docent komt uit Brazilie en daar betekent 'ai!' blijkbaar 'goed zo!'. Ik denk elke keer echter toch dat ik het onwijs fout doe 'ai ai ai!'

Dan was ik donderdag met Saranne in Movie Park Germany en ik wilde jullie deze fantastische foto in de meeste enge achtbaar ever niet onthouden. Verder hebben we trouwens onwijs veel lol gehad, dank je wel voor het super verjaardagscadeau grote zus!


1 opmerking:

  1. Hahaha, wat een leuke foto! Veel succes de komende periode, maak er iets moois van!

    BeantwoordenVerwijderen