zaterdag 30 augustus 2014

Calm after the storm

Alles is gedaan, ons huisje aan het strand is leeg en schoon, al de spullen verkocht, weggeven, ingepakt of opgestuurd, de sleutels ingeleverd, het afscheid genomen. Opeens zat ik in het vliegtuig naar Auckland en besefte dat ik nog niet heel veel verder dan dat moment had gedacht. Ik zat naast een brede kiwi, een jongen die in Australiƫ werkt als vrachtwagenchauffeur en eigenlijk niet kon lezen, dus heb ik hem geholpen zijn immigratie kaart in te vullen. Op het vliegveld stond Davy me op te wachten, een Ooooby collega en na een nacht in zijn huis, met zijn vriendin die in de Auckland Zoo werkt (bij de roofdieren!), hun hondje Flea en twee katten Thor en Hermes, zit ik nu in de cheesy Starbucks. Op mijn beker staat "Dafny" en Ilse Delange zingt samen met Waylon een liedje voor me.

Straks pak ik de bus naar Hamilton om een paar dagen bij een neef van mijn moeder door te brengen. Hij woon op een boerderij in de Waikato regio, een mooi uitvalsbasis want daar is Ooooby net een nieuwe hub aan het openen. Een rol in de klantenservice daar en in Auckland zit er zeker op me te wachten (heb me wel bewezen in Sydney!), en wellicht meer. De komende twee weken ben ik ook nog de Customer Happiness persoon voor Sydney op afstand, want het meisje dat mij gaat vervangen had net een vakantie geboekt deze week.

Het voelt ontzettend goed weer terug in Nieuw-Zeeland te zijn en eigenlijk mist er maar een ding, of iemand dus. Maar het voelt als een frisse start, als "the calm after the storm", en we hebben opeens weer een heel jaar de tijd om rustig alle visa issues te regelen. En dit keer sta ik aan het roer, net als Abel Tasman die in 1642 deze kant op navigeerde. Het is nu aan mij om de punten te verzamelen voor "permanent residence", en een opleiding, een baanaanbod, beheersing van de Engelse taal en jong-zijn tellen daar allemaal mee.

Maar dat komt straks wel. Eerst drink ik mijn cappuccino en gooi ik mijn onmogelijk zware rugzak weer op mijn rug en zet de ene voet voor de andere in dit fantastische, bijna pijnlijk mooie land.

Oooo skies are black and blue
Thinking about you
Here in the calm after the story
Oooo after all that we’ve been through
There ain’t nothin’ new
Here in the calm after the storm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten