maandag 9 september 2013

Alles en meer

Het gaat goed hier, tot nu toe is Sydney echt fantastisch. Wat een luxe om op 15 minuten fietsen van het strand te wonen. Het bevalt me prima hier. De eerste dagen was het een hoop geregel. Op de een of andere manier heb ik al een baantje gevonden, als "casual worker" bij kinderdagverblijf Alouette hier vlakbij ons huis. Ook heb ik al een telefoonnummer, een belastingnummer, een bankrekening en een fiets.

Sebas kon niet wachten mij alle mooie plekjes te laten zien die hij al had ontdekt. Dit weekend zijn we op zaterdag met de pont naar Manly gegaan, in het noorden van Sydney, een populaire surfspot.We hebben op het strand gewandeld, over de rotsen geklauterd, een biertje gedronken bij de 4 Pines brouwerij en op de boot terug lekker sushi gegeten.

Skyline van Sydney vanaf de veerpont
Surfers lopen hier gewoon in het wild rond

Mooi Manly

Het centrum, in koloniale stijl


Op zondag zijn we langs de kust naar beneden gereden om Elli te bezoeken in Wollongong. We hebben haar huisje bezocht, Mt. Keira beklommen en eieren en groenten geoogst uit de "permacultuur" volkstuin van Elli. Alles groeit hier natuurlijk als een gek, want het is eigenlijk altijd mooi weer. Tot nu toe is het een dag bewolkt geweest, en de lente moet nog beginnen... Sebas en ik moeten elkaar af en toe nog even knijpen, we wonen toch écht opeens in Australië.

Wollongong!

Kakelverse eieren, wat een rijkdom


Lieve groetjes uit Sydney!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten