dinsdag 23 oktober 2012

Zijn gangetje

Berlijn heeft heel erg mooi weer gezien de afgelopen dagen. Alsof de stad wist dat wij het hadden over "weg gaan", laat ze zich opeens van haar best kant zien. Strak-blauwe luchten, stralende zon en zachte temperaturen, dat gepaard met een explosie van rood, geel, bruin en oranje in de bomen, een natuur-festival van kleuren en geuren. Om het nog intenser te beleven hebben wij het afgelopen weekend de boemeltrein naar het noorden gepakt, naar Chorin en Brodowin vlakbij de grens met Polen. Daar hebben we onder andere een ecologisch dorp en een middeleeuws klooster bezocht, verbonden door onverharde bospaden waar auto's niet mogen komen. Het was heerlijk.

Even op de smartphone checken of we nog op de goede weg zijn

Biologische kalfjes

En biologische koetjes

Het Chorin Klooster, stammend uit de 13e eeuw, nog altijd indrukwekkend


Prachtig herfstig landschap
Dan heb ik afgelopen week mijn thema voor mijn Master thesis ingeleverd, en ik hoor vrijdag of het acceptabel is voor de Master commissie. De titel wordt: Constructing European Citizenship, a historical institutionalist approach to the development of an EU institution. Ahum, dan wordt nog wat. Ik zie het nu overigens nog helemaal zitten, maar ongetwijfeld denk ik daar over vier maanden weer helemaal anders over. Op 26 maart is de inlever-deadline en luidt daarmee het officiële einde in van mijn Master Sociology - European Societies aan de FU in Berlijn....

Sebas en ik hebben het er veel over gehad wat de daarna willen gaan doen. Meubels maken in Berlijn is uiteindelijk niet 'je van het' en voor mij zijn de carrière kansen voor een uitdagende, internationale baan hier vrij klein. Dus... wat zijn de opties? Atlanta, Australië, Singapore, Oslo en Brussel staan allemaal op ons lijstje als potentiële bestemmingen. Wat we wel zeker weten is dat waar we ook heen gaan, het belangrijkste is dat we er samen heen gaan.

Maar voordat we weer verder gaan, komen we ook even terug. Van 1 tot 9 december zijn Sebas en ik in Nederland! Ik heb er zin in iedereen weer te zien en wat van de wintersfeer in Nederland mee te proeven. Hopelijk tot snel dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten