zaterdag 3 september 2011

Heen en weer

Lol met de Tausch
Het is 'paper-schrijf-tijd'. Mijn tentamen uitslagen zijn allemaal binnen (een 2,0 en twee 1,7's) en het programma voor het nieuwe semester is alvast bekend gemaakt. Toch moet ik voor 30 september nog 3 papers inleveren á 3000 woorden. Het valt wel mee, maar het is ook net te lang om wat voor je uit te typen. Tussendoor probeer ik een beetje van mijn vakantie genieten. Gisteravond had ik een Kleidertausch georganiseerd met vriendinnetjes. Iedereen had kleren meegebracht die niet meer passen, of niet meer leuk zijn, we hebben alles door de kamer verspreid en na het openen van een fles wijn begon de modeshow! Het was erg hilarisch af en toe, maar ook zeer geslaagd en iedereen is naar huis gegaan met wat leuke nieuwe items. Grappig om te zien wat voor de een niets meer waard is, voor de ander een schat blijkt te zijn. De rest ga ik doneren, gewoon door het in een van de honderden kledingcontainers van Humana of het Heilsarmee te gooien.

Uitzoeken maar

Voor het volgende weekend staat een weekendje Leipzig op de planning, samen met Sebas. Daar wilden we al een tijdje heen en het is vlakbij. Gesticht in 1165 heeft het een mooie geschiedenis achter zich en het staat bekend als het 'centrum van de boekdrukkunst' en de op één na oudste universiteit van Duitsland (1409). Hopelijk krijgen we een beetje goed weer, want daar is de laatste tijd werkelijk geen peil op te trekken hier. De ene dag regent het en is het amper 12 graden, de volgende dag heb je je warme jas maar aangetrokken en loop je te puffen in de 26 graden en volle zon.

Dan heb ik trouwens ook 'ganz spontan' een treinkaartje naar Nederland geboekt. Op 29 september reis ik weer richting het westen en steek om 13u de grens over. Ik ga eerst naar Amsterdam en dan richting Brabant. Ik denk dat ik tot ongeveer 6 oktober blijf en het lijkt me leuk iedereen weer te zien! Ik heb gehoord dat de pepernoten alweer in de winkel liggen, dat Wilders de koningin uit de regering wil hebben en dat Zalando in Holland's Next Topmodel haar opwachting maakt. Kan ik nog iets anders schokkends verwachten of ben ik zo wel weer een beetje bij?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten