zondag 24 juli 2011

Gaan om terug te komen?

Het is voorbij, de tentamens zijn achter de rug. En als het goed is, zijn dit ook de allerlaatste tentamens van mijn leven geweest. In het volgende semester gaan we een grote onderzoekspaper schrijven en daarnaast nog twee kleinere papers. En daarna blijft alleen mijn Masterthesis nog over. Maar geen tentamens meer. Ergens vind ik het wel jammer, maar goed, ik kan altijd nog een derde master gaan doen mocht ik het echt gaan missen. Oh, en trouwens, ik weet natuurlijk niet hoe het programma in Zweden eruit gaat zien. Misschien slaan ze ons daar wel om de oren met tentamens. Vorige week ontving ik namelijk het nieuws dat mijn aanmelding voor het Erasmus programma is geaccepteerd en ik mag me bij de universiteit in Umea gaan aanmelden!! Zweden, här kommer jag! ("here I come").

Ondertussen ben ik vandaag ook nog even een jaartje ouder geworden. We hebben het gisteravond gevierd met een te gek huisfeest. Ik heb nog nooit zoveel flessen wodka op een keukentafel zien staan en aan het eind van de avond waren ze allemaal leeg. Het is altijd handig Poolse vriendinnetjes te hebben. Tot verdriet van de buren hebben we tot 2u staan springen en dansen op muziek van DJ Johannes, de beste vriend van Sebas. Het huis was een chaos vanochtend, maar het was het waard. Het was een heerlijke avond vol vrienden, muziek en wodka natuurlijk ;) Voor wat foto's, zie hier >

Nu moet ik aan het idee gaan wennen dat ik zomervakantie heb. De komende 10 weken geen college's meer, maar lekker in ons nieuwe huisje aan mijn drie te schrijven papers gaan zitten zwoegen. Mijn ouders zijn op dit moment op bezoek en we gaan een paar dagen door Berlijn struinen. Ik ontdek nog steeds nieuwe leuke kanten van de stad, telkens als er iemand op bezoek komt. En eerlijk gezegd, nu we dit fantastische appartement hebben en ik eindelijk een beetje aan de stad begin te wennen, klinkt het idee hier misschien wel een tijdje te blijven steeds beter. Ook misschien kan ik beter zeggen: om hier steeds weer naar toe terug te komen...

"Dickes B, home an der Spree,
im Sommer tust du gut und im Winter tut's weh.
Mama Berlin - Backsteine und Bezin
Wir lieben deinen Duft, wenn wir um die Häuser ziehn"
(Dickes B - van Seeed >)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten