donderdag 5 mei 2011

Thuis van huis

Hoewel ik natuurlijk een soort persoonlijke Koninginnedag heb gehad, voelde ik afgelopen zaterdag toch wel een milde spijt dat ik niet in Nederland was. Ik was online naar radio538 aan het luisteren, live vanaf het museumplein en wou ik dat ik erbij had kunnen zijn! De week werd nog nationalistischer (oei, hier in Duitsland is dat woord trouwens echt taboe, het voelt raar het te typen) want gisteren heb ik het Nederlandse nieuws gekeken, met de ceremonie op de Dam en de 2 minuten stilte. En dan is het vandaag bevrijdingsdag! Het is toch echt goed dat Nederland daar elk jaar weer even bij stil staat en vervolgens de vrijheid viert.

Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn 2e semester is ondertussen goed onderweg en ik vind de vakken nog steeds interessant. Toch zijn Sebas en ik ook al verder aan het plannen. Ik kan met de Erasmusbeurs van de EU een semester in het buitenland doorbrengen en mijn Master programma heeft afspraken met de universiteit van UmeƄ, in Zweden. Zweden stond altijd al op ons lijstje van landen waar we heen willen en dit is een fantastische kans. Je voelt hem al aankomen: ik ga een tijdje in het buitenland studeren. Waarom ook niet he? En eerlijk gezegd voelt Berlijn steeds meer als thuis. De u-bahn heeft geen geheimen meer voor me, ik kan met mijn ogen dicht naar de uni fietsen en ik weet precies waar mijn favoriete yoghurt staat in de supermarkt om de hoek. Mensen zijn maar gewoonte dieren.

Hoewel ik Berlijn wel steeds weer met een frisse blik zie als er iemand op bezoek komt en ik alles mag laten zien. Met Tedje ben ik een weekend lang van hot naar haar gerend: het Holocaust monument, Checkpoint Charlie, het Mauerpark, de Praterbiergarten, de Branderburger Tor, Museuminsel en natuurlijk mijn persoonlijke favoriet, de Brezelbar. Het was een super weekend en wat hebben we geboft met het weer! Helaas zit er tegenwoordig bij elk weerzien een afscheid aan vast...

Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat en hoor graag was da in der Niederlande los ist. Wisten jullie trouwens dat de New Kids Turbo film hier razend populair is? >


Geen opmerkingen:

Een reactie posten