vrijdag 1 april 2011

Dit is geen grapje!

Het was een zware bevalling, maar gisteren heb ik mijn 3 papers netjes voor de deadline naar mijn docenten opgestuurd. Het was een raar moment, een beetje een anti-climax na zoveel weken zwoegen. PDF-je maken en op verzenden klikken...

Ik heb gelukkig nog een weekje de tijd om bij te komen, voor het nieuwe semester alweer begint. En, goh, de zon schijnt buiten, het is opeens lente geworden in Berlijn! Overal krokusjes, narcissen, kinderen die weer buiten spelen, heerlijk! Vandaag zat ik helaas de hele dag binnen bij Zalando, maar morgen ga ik lekker met Sebas naar Dresden voor een weekendje weg. En komt maandag Saranne, my big sis', langs voor een weekje Berlijn. Dat wordt gezellig!

Dan... ik ontving deze week een hele chique envelop in de bus. Geadresseerd aan "De Weledele Vrouwe Mevrouw D.V. Gehrels Studente Master European Societies", met daarin de volgende boodschap:

"In opdracht van Hare Majesteit de Koningin heeft Harer Majesteits Ambassadeur de eer 'Mevrouw D.V. Gehrels' uit te nodigen voor een ontvangst voor de Nederlandse gemeenschap ter gelegenheid van het staatsbezoek van Hare Majesteit de Koningin aan Zijne Excellentie de Heer C.W.W. Wulff, President van de Bondsrepubliek Duitsland en Mevrouw B. Wulff op Woensdag 13 april 2011 in de Akademie der Künste"


Waaah ik ga, echt waar, de Koningin van Nederland ontmoeten!

Hoe dat zo? Mijn supervisor bij Zalando heeft toevallig bij de Nederlandse ambassade in Berlijn gewerkt en had ons getipt voor een open registratie om je aan te melden voor dit event. De koningin komt voor een staatbezoek, maar wil ook graag Nederlanders ontmoeten die in Berlijn leven. En ze neemt Alexander en Máxima mee! VET!

Bij de uitnodiging zat een brief met allerlei handige tips voor als je de Hare Majesteit gaat ontmoeten, zoals "Hare Majesteit de Koningin kunt u aanspreken met 'Majesteit' of 'Mevrouw', Zijne Koningklijke Hoogheid de Prins van Oranje en Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima met "Koninklijke Hoogheid", het maken van een reverence of buiging is niet gebruikelijk".

Kleding voorschrift is voor de dames 'middag japon', maar ik weet nog niet helemaal wat dat inhoud. Tips iemand? En ik moet ook nog even hard studeren op het Wilhelmus, waarvan het eerste couplet gezongen zal worden na de toespraak.

Oooee nog maar 12 nachtjes slapen en dan is het zover!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten