dinsdag 15 maart 2011

Weer thuis

Na een weekje Nederland ben ik weer terug in Berlijn. Ik heb een heerlijke tijd gehad, en vond het super iedereen weer te zien! Na een tijdje in voormalig Oost Duitsland te hebben gewoond valt het me op hoe schoon en netjes alles in Nederland eigenlijk is. De straten zijn geveegd, de prullenbakken worden op tijd geleegd, openbare ruimtes zijn fris en kauwgomvrij, wat een orde! Behalve dan als net de optocht voorbij is gekomen natuurlijk, maar een week later zie je daar ook niets meer van.

Eenmaal terug wachtte mij een mooie verassing, want ik heb mijn eerste punt binnen, een 1,7! Niet schrikken, het Duitse punten systeem is een beetje anders, en loopt van 6 tot 1, waarbij een 1 Sehr Gut is, en 6, tja... niet zo goed. 1,7 is bovengemiddeld :) Verder ben ik momenteel bezig met mijn papers. Gister heb ik de eerste zo goed als afgerond, en ik ga vandaag beginnen met een paper over Monsanto, GMO (Genetically Modified Organisms) en lobby-en op het niveau van de Europese Unie.

Verder is het weer hier super de laatste paar dagen, eindelijk is die ijzige kou er een beetje af. De winter duurt dus toch niet eeuwig... Beetje jammer dat ik wel aan mijn laptop gekluisterd zal zitten de komende weken. Maar april krijg ik weer bezoek, en heb ik nog even tijd voor leuke dingen voordat Semester 2 begint!

Carnavalszondag in Eindhoven met mijn grote zus en vriendinnetjes :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten