zaterdag 2 oktober 2010

Berlin Berlin

Ich bin ein Berliner! Oke, nog niet officieel, want ze weten nog niet dat ik hier ben. Dit weekend zweef ik nog even tussen 2 landen in. Per 1 oktober ben ik officieel in Nederland uitgeschreven. Hiervoor moest ik naar de gemeente, stadsdeelkantoor Noord, codenaam: emi's (van emigratie). Maandag gaan we hier naar de gemeente.

Bepakt en bezakt kwamen we gisteren aan bij ons nieuwe appartement. Dat is wel een raar idee, ergens aankomen, en er opeens 'wonen'. Voor onbepaalde tijd. Maar mensen zijn zeer flexibel en adaptief. Ik heb niet veel nodig om me ergens thuis te voelen. Een aspect is in mijn leven echter wel redelijk cruciaal geworden, en dat is INTERNET. Er staat hier een Wifi router, met een abonnement. Maar we zullen wel iets fout doen want we kunnen geen verbinding maken. Pfff het is erg frustrerend te prutsen met instellingen, terwijl je eigenlijk niet weet wat je doet, of zou moeten doen. Daarom in de offline wifi database op mijn iPod een wifi hotspot opgesnord, en daar zitten we nu. Het bleek een Sixties Diner te zijn, in echte Sixties style. Super grappig!

Afgelopen donderdag heb ik afscheid genomen bij Jungle Minds, na nog een ochtendje te hebben gewerkt. Het ging allemaal wel een beetje snel zo, de overgang. Ook raar om na weken voorbereiding opeens niet zoveel meer te doen hebben. Maar dat komt vanzelf. Eerst maar eens beginnen met het scheppen van orde in de dozenchaos van ons appartement. En ondertussen wennen aan het volgende feit:

Ik woon in Berlijn!!!

1 opmerking:

  1. Nog 10/11 nachtjes slapen en dan zijn we erbij!! Ben zo benieuwd naar jullie appartement, nieuwe stad en thuishaven!

    Kus je Zus

    BeantwoordenVerwijderen