dinsdag 21 september 2010

Verhuizing en vakantie


Afgelopen donderdag zijn Sebastian en ik met mijn vader naar Berlijn gereden. Het ging allemaal wat langzamer, met een boedelbak achter de auto, en een file her en der. Extra frustrerend om dan de vele BMW´s en Volkswagens voorbij te zien razen. 120 km per uur lijkt opeens heel erg langzaam. Maar we kwamen er heelhuids aan, en de vader van onze onderhuurder stond al met de sleutel op ons te wachten. Snel uitgeladen, en toen gauw naar het eerste beste restaurant in de straat (de currywurst tent op de hoek hebben we even niet meegeteld, die is voor andere tijden). Cancun, een mexicaanse restaurant keten in Berlijn, met lekkere quesadilla´s, een maya-istische inrichting en chan chan op de repeat. En zoals de meeste restaurants in Berlijn, absoluut niet duur. Ik waande me zo weer in Playa del Carmen.
De volgende dag zijn we direct teruggekart naar Vught, om de volgende dag de trein van 6.30u naar Stuttgart te pakken (over efficiente logistiek gesproken). In Stuttgart stond de zus van Sebas, Katharina, met haar dochtertje van 1,5 op ons te wachten. De laatste keer dat ik haar zag was een jaar geleden, en mein gott wat is ze groot geworden. Ze brabbelt perfect bilinguaal, weet precies wat ze wil (en vooral wat ze niet wil) en weet alle harten te veroveren. Ondertussen zijn we met zijn allen doorgereisd naar Tomerdingen, een dorpje in de buurt van Ulm, waar de tante en oom van Sebastian wonen. Maria en Wolfgang zijn mateloos gastvrij, en erg goed voor mijn Duits want ze spreken geen woord Engels. Het is een groot feest van Pretzels, Maultaschen, Weisbier, Kasespatzle, Weiswurst, Pflaumenkuchen en Apfelschorle hier. En wat boffen we met het weer, want het is hier overdag super zonnig en minstens 20 graden!

Ik kijk ook erg uit naar donderdag, want dan gaan we een bezoek brengen aan het welbekende Oktoberfest in Munchen. Dit jaar bestaat het 200 jaar, en het schijnt een hele happening te zijn. Ja, ik moet zeggen dat Duitsland me wel bevalt. En dat is maar goed ook, want in theorie woon ik hier nu al.

1 opmerking:

  1. Hee nichie! Wauw, klinkt als een super introductie into Duitsland. Dat Oktoberfest is nog een van de dingen op Davids 'To Do' lijst, vreemd genoeg dat het dit jaar al in september begint, of is dat altijd zo? Misschien dat we er dan volgend jaar heen kunnen als we heel september in Holland en Zuid-Afrika zullen zijn...

    Ik ben aangemeld als 'volger' van jouw blog, maar heb geen berichtjes ontvangen zodra je iets nieuws plaatste. Zag het nu toevalling op FB. Ik ga nog ff zoeken voor een 'berichtenservice'.

    Genietze!
    Ilja

    BeantwoordenVerwijderen